Hissa/Dissa

Jag hissar:
  1. Den ultimata klädkombinationen - Har du någon gång provat en ny klädkombination och märkt att, men, detta är ju SÅÅÅ snyggt! Helt jag! Det är en sjukt skön känsla som alla bör få känna på!
  2. ATT BADA  - Jag menar, vem gillar inte att ta lite fika och sticka ner till bryggan?
  3. En god nattsömn - Är det inte otroligt skönt att bara ligga i sängen tills man somnar? Gå och lägga sig tidigt och vara riktigt utvilad nästa morgon? (Detta leder direkt över till nästa hissning som är nästan motsatsen :P)
  4. Vara uppe sent och ta sovmorgon - även om det är skönt att gå och lägga sig tidigt, så är det nog ännu skönare att gå och lägga sig sent och sen ha en riktig sovmorgon!
  5. Bra frukost - En bra, god, och nyttig frukost är bra och nyttig samtidigt som du håller energin uppe länge och kan hitta på mer saker! Vem gillar inte det?
  6. Myskväll med kompisarna - Hur kul är det inte att ha tjejkväll/killkväll med kompisarna? Ligga och snacka sent på kvällarna när inte föräldrarna hör, kolla på filmer, äta godis och dricka läsk? Det är JÄTTEROLIGT ju!
Jag dissar:

  1. Brist på energi - Hur kul är det att bara ligga hemma på soffan utan kraft att röra sig? Huvudverk och hela köret! Eller värre, energibrist i SKOLAN!? Nej usch! Det vill vi INTE råka ut för! TIPS: Ta något att äta eller lägg dig och sov en stund!
  2. Bad hairday - Inget är värre än en bad hairday! När håret ser ut som en risbuske och man inte kan göra något åt det, då är det illa! TIPS: Alla har bad hairdays och det finns inte mycket att göra! Men märker du att det är samma problem och ofta så bör du försöka byta shampo/balsam och välj ett som är bra för ditt hår!
  3. Klädkris - Har du någonsin råkat ut för att du inte har något att ha på dig? Och sen nästa dag har du heller inget? Det är en jobbig period! Det betyder shoppingvarning! Själv är jag inne i en lätt klädkris :( Men det hanterar jag efter skolan på tisdag :) Då blir det in och shoppa med Carro och Julle :) TIPS: Shoppa! Eller köp kläder som håller länge och tvätta OFTA! Hjälp din mamma/pappa lite med tvätten och se till så att dina kläder blir rena :)
  4. Påsar under ögonen - Usch, dom där påsarna, dom går ju inte att få bort! Så jobbiga! Jag har rejäla, lila påsar under ögonen och jag ska prova att använda gurka... TIPS: Jag vet inte om det funkar men prova med gurka!
  5. Ensamhet - Det är en jobbig känsla när kompisarna är upptagna! Ingen finns där för att vara med dig! Som tur väl är så finns ju jag alltid här för er :) Nu behöver ju bara gå in hit :P Skicka en kommentar så besarar jag era frågor och tar emot era ideer :) TIPS: Kom in hit och läs! När inget är sönder så skriver jag så ofta jag kan :)
  6. Hjärnsläpp - Hjärnsläpp är nog bland det jobbigaste man kan få! Jag menar, man sitter på det där jätteviktiga provet. Allt går jättebra tills hjärnsläppet kommer! Du sitter jättelänge och kan inte komma på ALLS vad du ska skriva, göra eller tänka! Sånt är jobbigt! TIPS: Ta en liten paus! Fråga om du får ta lite frisk luft, ta något att dricka, ställ dig upp och rör lite på dig!

Nu vet ni lite var jag hissar och var jag dissar :) Kommentera gärna och säg vad just DU hissar och dissar! Om det är bra så kommer jag kanske publicera det här på bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken UNDERBAR lista!!!!!!

2011-05-06 @ 08:31:32
Postat av: lovisa

vad ska du hitta på i helgen?:)



Vill bara tipsa dig om en tävling där du kan vinna en valfri vara från brandsinfashion.com!

du kan välja mellan badmode,väskor,plånböcker,skor,jackor,smycken,klockor och MYCKET MER! av märken som dior,chanel,ed hardy,converse mm.

vill du anmäla dig? klicka då här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-06 @ 08:39:06
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0