Filmmanus

Hej!
Jag och ett par kompisar ska spela in en "film" och jag ska skriva manuset :S Filmen kommer handla om fem tjejer som bor i olika "sammhällen" runt en skog. Tjejerna känner inte varandra. Alla skriver dagbok och genom det ska dom som kollar på filmen få en lite bättre inblick i deras liv :) En av tjejerna gillar att sitta i den skogen och rita och så. En annan börjar bråka med sin mamma och hon springer ut i skogen och går vilse. Tjejen som ritar och tjejen som gått vilse, hittar varandra och hon som gillar att rita hjälper hon som gått vilse att hitta hem, och dom blir kompisar och blahablaha... Jag tänkte att filmen skulle börja med att alla tjejerna läser lite ur sina dagböcker. Såhär långt har jag kommit:
Dagbok 1

Kära dagbok!
Här sitter jag i klassrummet på timmen som var menad som lästimme, och skriver.
Klockan är ett par minuter över halv ett och vi ska snart till slöjden.
Det hörs bara ljud från dörrar som öppnas och enstaka lådor som dras ut.

Vägen till slöjden är backig och kullig, men inte så lång.
Man går förbi basebollplanen och sen över parkeringen.
När man sitter på slöjden och har plockat fram sina grejer, så känns det som om man måste ge järnet hela slöjdtimmen. Det gör jag. Jag jobbar hårt tills det är dags att gå hem.

Dagbok 2

Ha! Lite komiskt är det väl ändå?
Jag menar, hur är det möjligt att jag och Alicia kunde köpa exakt likadana tröjor i samma affär, samma dag och inte se varandra?
Och hon säger att jag har dålig klädstil! Den tröjan kan hon i alla fall inte klaga på!
Aja, nu börjar spanskan. Måste gå!

Dagbok 3

Jag hoppas att jag och Emma kan bli kompisar igen...
Det jag gjorde var oförlåtligt!
Hur kunde jag köpa en rosa kjol i stället för en blå!?
Hon såg ju inte direkt glad ut...
Varför ska jag vara så sjukt dålig på mode!?
Äh! Vem bryr sig?
Vem försöker jag lura? Jag bryr mig ju...

Dagbok 4 ( har jag inte hunnit så långt med :)

Usch! Jessica hade på sig en sjukt ful rosa kjol!
Hade varit mycket snyggare i blått!
Jaja, jag får väl lära henne det senaste! Undrar om hon lär sig fort...

Dagbok 5 (Ha! Den har jag inte ens börjat på :P)


Jaja, nu ska jag äta och sen skriva lite mer på manuset :) Ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0